Regelmatig schrijven we met Bluebelle / Easy Peasy voor Famme.nl. Een super leuk online magazine met allerlei tips, weetjes, artikelen, recepten, filmpjes, nieuws en meer over psyche, relaties, kinderen, body, mind, food, reizen, kunst, cultuur, mode en lifestyle. Voor vrouwen met een VOL leven dus ;-).

Nu de zomervakantie toch echt voorbij is en alle scholen zijn begonnen, moeten ook de trommels weer worden gevuld. Tijd voor wat tips voor het 10-uurtje en de drinkbeker.

  1. Het 10 uurtje.
  • Er is meer dan appel! Kies ook eens voor ander fruit: blauwe bessen, framboosjes, bolletjes meloen, partjes perzik.
  • Wissel het fruit ook eens een dag in voor groenten: stukjes komkommer, paprika, worteltjes, tomaatjes. Eventueel met een dip.
  • Vergeet de eiwitten niet: handje noten & zaden, een eitje (gebakken of gekookt), paar stukjes feta.
  • Laat de standaard liga liever links liggen. Propvol suiker en andere toevoegingen. In Easy Peasy Family geven we je een heleboel recepten voor lekkere en ja ja ook voedzame varianten. Wat dacht je van deze bananen-havermout-cake bijvoorbeeld?

 

  1. De drinkbeker

Ja, we know: jij vult die drinkbeker het liefst met water maar daar is je kleine man of vrouw het niet altijd mee eens. Krijg jij regelmatig nog volle waterbekers retour? De truc is om de beker limo of sap steeds minder zoet te maken. Hieronder de opties van zoet naar steeds minder zoet:

  • Een biosap of limo (liefst zonder suiker) die je voor 2/3 aanlengt met water en steeds wateriger meegeeft.
  • Kokossap (zonder suiker maar met een smaakje) ook aangelengd met water.
  • Kruidenthee (ja echt! je hebt tegenwoordig hele lekkere en leuke kidsproof kruidenthee smaken)
  • Water met vers of gedroogd fruit zorgt voor een vleugje smaak.

Succes!